Vuurdoop - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu Vuurdoop - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu

Vuurdoop

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 Juli 2007 | Tanzania, Dar es Salaam

Op zaterdag de 15e hadden we onze trommels afgemaakt en waren we uit gegaan.
We konden echter geen taxi vinden dus voor we in bed lagen was het 6 uur en begon het al licht te worden in de stad.
Nou was dat helemaal geen punt geweest als zondag echt een rustdag is in Tanzania.
Zondag is namelijk de dag dat iedereen zijn kleren wast(met de hand). Waar wij in Nederland al klagen over het in de wasmachine stoppen van de kleren moet je in Tanzania met de hand elke vlek uit je kleren schrobben. eerst boenen dan schrobben dan uitspoelen dat uitwringen en dan ophangen. Het moge duidelijk zijn, er bleef weinig over van mijn vrije dag.
Op maandag dan eindelijk hadden we onze vuurdoop wat betreft de spelen met de kinderen. Het ging allemaal erg soepel, de kinderen hadden lol en wij ook. Ook werd er gefilmd voor een ducumantaire die de tanzaniaanse televisiezender TVT maakt en aangezien de groep die ik begeleide het dichtst bij de plek gestationeerd was waar de cameraman stond te filmen, ben ik over een maandje ofzo een beroemd man in Tanzania. Ook hadden we swahililes, wat echt een onmogelijke taal is.
De vorige keer had ik verteld over mijn avonturen in de dala-dala (de bus in Dar- es-Salaam). Maar was ik vandaag meemaakte sloeg alles. We zaten in een Dala-dala en we kwamen vast te zitten op een vierbaansweg. De chauffeur zag dat er geen verkeer was op de andere helft van de vierbaansweg en hij wist op de andere twee helfden te komen. Vervolgens reed hij de stoep op, aan de verkeerde kant van de weg dus en ging daar rustig toeterend om voetgangers weg te jagen rijden. Tegelijkertijd zagen we aan de andere kant van de weg iedereen vaststaan. De chauffeur nam ook nog een shortcut door Dar-es-Salaam waardoor we door de armste buurten kwamen. De mensen wonen er in golfplaten huizen en hebben niet meer dan de kleren die ze dragen. Dat soort dingen zetten je wel aan het denken..

  • 18 Juli 2007 - 09:58

    Marthe:

    Thomas wat klinkt het allemaal fantastisch!! Wát een ervaring... Kan me voorstellen dat zulke beelden je aan het denken zetten.

    Wat eet je zoal? Alleen maar rijst?
    Ben benieuwd naar je volgende verslag, geniet ervan! Liefs Marthe

  • 18 Juli 2007 - 10:34

    Nadine:

    ja zeg, zo beleef je nog eens wat. Die bus lijkt me overigens wel een goede therapie voor je angsen te overwinnen...

  • 18 Juli 2007 - 14:30

    Sanne:

    He Thomas,

    wat super of om je avonturen te lezen. En wanneer ik het lees, lijkt het alsof je al een beetje gewend bent?!
    KLikt het met Omari (oom arie)? Begreep ook dat jullie met z'n viertje op een kamer slapen?? gezellig hoor.
    Nou tot snel. We missen je wel hoor

    Dikke zoen Sanne

  • 18 Juli 2007 - 17:39

    Anne-Maartje:

    Jeejte, en ik lig hier lekker in me bedje een film te kijken...hm.

  • 19 Juli 2007 - 18:31

    Tooske:

    Ha Thomas!
    en wanneer kunnen wij in beeld meegenieten van jouw leven daar? Want jij fotografeert toch wel als een gek, he. Ik ben zo benieuwd!!De Tanzanianen krijgen dus een leuk televisieprogramma binnenkort. Zullen wij de NOS uitnodigen als jullie buddies hier in Nederland zijn??
    Heb je eigenlijk wel tijd om gitaar te spelen?
    Veel liefs, MAM

  • 19 Juli 2007 - 20:30

    Ricardo:

    Hé thomas, echt leuk om je verhalen te lezen en vooral dat het allemaal zo goed gaat. Maar over het kleren wassen heb ik toch even een vraag? Ben jij nog nooit gaan camperen in een tentje?? Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Groet Ric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2007

http://picasaweb.google.nl/thomasjvo/FotoSThomasTa

28 Augustus 2007

Goodbye Tanzania

23 Augustus 2007

coming soon

02 Augustus 2007

Now & Next

29 Juli 2007

Halverwege
Thomas

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 5180

Voorgaande reizen:

08 Juli 2007 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: