Now & Next - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu Now & Next - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu

Now & Next

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 Augustus 2007 | Tanzania, Dar es Salaam

Ook deze week waren we weer bij een nieuwe school. Muhimbili primary school genaamd. Weer had ik geluk met leuke kinderen en een groot speelveld. Dit in tegenstelling tot de andere 20 van de groep die op een school zaten waar er veel te weinig ruimte was, en de kinderen niet meewerkten. Op dinsdag gingen we naar de tweedehands markt. Ik kan je alvast vertellen dat je nog nooit een soortgelijke markt hebt gezien. Het zijn allemaal kleine kraampjes die tegen elkaar aan staan. Tussen de kraampjes door loopt een doolhof van paden en om dit alles tegen de regen te beschermen is het hele complex overdekt met golfplaten. Als je in het centrum van de markt komt is het er zo donker dat olielampen de boel moeten verlichten. Kleren zijn overal gedrapeerd en luidsprekers verkondigen in een oorverdovend volume en allemaal door elkaar in het swahilli wat die persoon allemaal te koop heeft. Zoals ik al eerder vertelde ben ik niet zo'n fan van het wassen met de handen. Nu was ik erg moe afgelopen dinsdag en dus bedacht mijn buddy dat de beveilegingsman het wel wilde doen voor 5000 shilling(3 Euro), zo gezegt zo gedaan, 2 uur later hing mijn schone was lekker te ruiken op de waslijn. Ik heb de tijd die ik over had wel goed gebruikt hoor. Ik heb mijn huiswerk van mijn gitaarles nog eens doorgenomen. Helaas heb ik er maar weinig tijd voor, maar om Boudewijn gerust te stellen moet ik zeggen dat ik in PdB wel ga oefenen.
De mooie prijs voor de safari gaat nu toch niet door. Wat betekend dat ik nog wat dieper in mijn buidel moet tasten maar dat ik er extra veel van ga genieten en veel mooie foto's ga maken die jullie allemaal mogen komen bewonderen als ik weer terug ben. (Dit tegen een kleine gelderlijke vergoeding natuurlijk om de kosten te dekken :))
Over foto's gesproken, er komt een artikel in de telegraaf over ons project en hoogstwaarschijnlijk word een bepaalde foto van mij bij het artikel gepubliceerd. Dan komt mijn naam natuurlijk in de foto te staan, dus ik hoop echt dat dat gaat gebeuren. Zou er eindelijk eens wat zinnigs in de telegraaf staan:) Verder had ik vandaag een examen in Swahilli waar ik helaas dramatisch voor gezakt ben. Maar ach, alles is relatief, niet waar?
Volgende week gaan we naar het platteland , naar een plaatsje dat Soni heet. Daarna gaan we direct op Safari dus de komende tijd zal ik denk ik geen berichtjes schrijven. Tenzij er natuurlijk internet in Soni is maar dat denk ik niet. Ik kijk erg uit naar volgende week en de week daarop dus als ik tijd heb zal ik in de laatste week nog een enthousiast verhaaltje schrijven.

  • 02 Augustus 2007 - 21:43

    Wiebe:

    thoompje!!

    nou, ik heb het anders ook leuk gehad op terschelling, the place to be!

    neeh super tof, echt ongelooflijk, jij nu in een keer in tanzania in alle gekte, echt heel tof!!! die safari van je zal wel super vet worden, en je foto's nog veel vetter, zullen we een keer een avondje doen dat we bij jou thuis foto's gaan met wat chille mensen en een biertje pakke!?!?

    wiebje!

  • 03 Augustus 2007 - 14:33

    Laura:

    wat een avonturen thomas, echt superleuk!:) ik heb ook een heerlijke vakantie maar dat haalt het natuurlijk niet bij wat jij allemaal meemaakt... ik kom niet verder dan oostenrijk dit jaar. (maar daar was het wel superl;euk)
    heb je niet nog wat geld over van het vliegticket voor omari? kun je dat gebruiken:)
    veel plezier nog en tot ziens, liefs, laura

  • 04 Augustus 2007 - 16:26

    Nadine:

    Anne-Maartje en ik maakte ook een spannende tocht, met enge en vervelende beesten en spannende taferelen (spinnen, bergen vliegjes, botsingen en de weg kwijt raken), maar naar Amsterdam fietsen en terug is net niet zo spannend als op safari gaan. Wij vonden onszelf erg stoer, maar vergeleken met jou avonturen valt dat erg tegen...

    Sommige dingen zijn inderdaad niet voor te stellen als je die zo verteld. je vormt enigsinds een beeld, maar of dat überhaubt een klein beetje klopt weet je niet eens.



  • 08 Augustus 2007 - 10:06

    Zonne:

    Hier in de oorverdovende stilte van Driebergen is de drukte van de markt die je beschreef moeilijk voor te stellen. Trouwens, is er iemand van de Nederlanders die het examen Swahili wel succesvol heeft afgelegd? (examenen Swahili, dat klinkt als mijn ergste nachtmerrie :P)

  • 15 Augustus 2007 - 09:54

    Harriet:

    Hoi Thomas,
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen over Dar. (zoals insiders het noemen) Inmiddels zijn wij nèt terug uit het gebied waar jij waarschijnlijk nu bent. Het is allemaal heel indrukwekkend vonden wij ook.
    Er zijn veel beesten te zien. Hopelijk zie je ook de gezellige hippo's in de poel. Zou graag je foto's van Dar zien!
    En dat Swahili: dat lijkt me toch wel handig om te kunnen; het opent veel gastvrije deuren.
    Nog heel veel plezier
    groeten van Roger en Harriet

  • 17 Augustus 2007 - 14:21

    Jette:

    Thomas, Ik weet niet of je al plannen had voor het vervolg van je leven, maar het lijkt me geweldig als je gaat schrijven voor één of andere krant of discovery blad ofzo. je hebt echt zo'n leuke schrijfstijl! Ik word er helemaal vrolijk van als ik je verhaaltjes lees!
    Super veel plezier op safari! ik ben echt benieuwd hoe het is en wil zeker foto's zien!
    Ik ben benieuwd naar je volgende bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2007

http://picasaweb.google.nl/thomasjvo/FotoSThomasTa

28 Augustus 2007

Goodbye Tanzania

23 Augustus 2007

coming soon

02 Augustus 2007

Now & Next

29 Juli 2007

Halverwege
Thomas

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 5172

Voorgaande reizen:

08 Juli 2007 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: