Goodbye Tanzania - Reisverslag uit Huis ter Heide, Nederland van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu Goodbye Tanzania - Reisverslag uit Huis ter Heide, Nederland van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu

Goodbye Tanzania

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

28 Augustus 2007 | Nederland, Huis ter Heide

Ik ben inmiddels een week terug uit Tanzania maar ik ben pas twee dagen thuis. Moest wel even wennen aan hoe anders alles hier is. Maar nu zit ik weer vertrouwd achter mijn laptopje om jullie te berichten over mijn laatste avonturen in Tanzania.
De een na laatste week gingen we naar het platteland van Tanzania. Richting Arusha wat in het noorden ligt. We gingen naar een plaatsje dat Soni heet. Reizen in Tanzania betekent gewoon 10 uur hobbelen in een verroeste bus zonder beenruimte en langs diepe afgronden, dus als je aankomt ben je wel gesloopt. In Soni deden we hetzelfde op de basisschool als wat we in Dar es Salaam hadden gedaan. Alleen zaten we hier op een perfect veld. Het was er eindelijk schoon wat wel anders was in Dar es Salaam waar gewoon afval werd verbrand op het schoolplein. En we zaten op een veld dat uitkeek over een prachtig dorp en we waren omgeven door prachtige bergen en een beeldschone natuur. In het dal waar ook ons hotel was waren de Soni waterfalls waar het water prachtig een meter of 40 naar beneden storte. In dit ijskoude water heb ik gezwommen en onder de waterval heb ik gedouched. Ik ben inmiddels wel wat gewend want ik heb in Tanzania welgeteld 1 warme douche gehad. Het dorpje Soni was een typisch afrikaans dorpje. Lemen hutjes een groot plein in het midden en veel mensen op straat die arm maar wel gelukkig zijn. Op Vrijdag was de laatste dag en vertrokken een aantal terug naar Dar en ging een groep op Safari naar Arusha verder naar het noorden. De volgende dag op zaterdag gingen we naar Lake Manyara echt op safari. Je gaat dan met een jeep een park in. In het park zijn onverharde wegen aangelegd. Je rijd dan dus gewoon door de wilde natuur. Het grootste deel van de tijd sta je in de auto waar het dak vanaf kan zodat je goed zicht hebt. Van heel dichtbij zie je etende olifanten, een groep giraffes, een kudde zebra's die aan het drinken is of en zee van honderden roze kraanvogels. Elke seconde word je weer meer verbaasd. We werden zelfs nog bijna aangevallen door een volwassen olifant die op de weg stond en niet van plan was ons erdoor te laten. Dat liep maar net goed af toen de chauffeur vol gas gaf toen de olifant even de andere kant op keek en er en gaatje was waardoor hij erlangs kon. We sliepen op een camping buiten et park en de volgende dag haasten we ons naar Serengeti national park. Dit park maakt deel uit van een groot park dat in elkaar overloopt dat even groot is als Nederland. Dit is en van de bekendste wildparken van de wereld. We bewonderden de indrukwekkende cheetah en zagen veel impalah's maar omdat de serengeti zo uitgestrekt is moet je langer rijden om dieren te zien. We sliepen die dag in het park zelf wat voor de idiote situatie zorgte dat er inneens een enorme buffel achter onze eettafel stond te grazen. De volgende dag moesten we vroeg op omdat de dieren dan nog actief zijn. Met het prachtige ligt van de opkomende afrikazon mochten we kuddes buffels aanschouwen een leeuw die een poging tot jacht deed, nijlpaarden, en nog heel, heel, veel meer dieren waar ik prachtige foto's van heb gemaakt. Na de lunch gingen we naar de ngorongoro krater. Ook daar sliepen we in het park wat direct al geweldig was, want dat er liep zomaar een olifant op de camping. Ook liepen er zebra's. s'Avonds toen ik naar mijn tent liep, liep ik bijna tegen een groep zebra's op . Ik kon ze echt bijna aanraken. Echt heel erg gaaf om zo een t zijn met de natuur. s'Nachts hoorden we allerlij geluiden en sloopte een wild zwijn een van onze tenten waar iemand een pak koekjes in had laten liggen. Ook onze tent werd onderzocht wat ik voelde aan de snuit die door de tent heen op onderzoek uitging. Maar hij werd afgeschikt toen hij mijn ongewassen voeten rook denk ik.
De ngorongoro krater is relatief heel klein en er leven heel veel dieren wat het erg bijzonder maakt. Veel zebra's en buffels, maar ook hyena's en jakhalzen en leeuwen. We hadden gehoopt dat we een neushoorn zouden zien omdat we dan The big Five zouden hebben gezien maar dat mocht niet zo zijn.
De volgende dag gingen we weer terug naar Dar es Salaam met weer een zeer comfortabele busreis van langer dan 12 uur. In de laatste dagen kocht ik de verplichte souvenirs en nam ik afscheid van de mensen die ik om me heen had gehad de afgelopen 6 weken. Het waren 6 mooie weken maar ik had nu toch wel weer zin om naar huis te gaan. Heel vroeg op zaterdag 18-8 vloog ik weg van wat mijn thuis was geweest. (en eigenlijk stieken nog steeds wel een beetje is)
Ik wil jullie allemaal nogmaals heel erg bedanken dat jullie mijn verhalen wilde lezen en dat jullie zo leuk en enthousiast hebben gereageerd. Ook ben ik erg blij met de grote aandacht die mijn weblog genoot. Een groot aantal vaste lezers zorgte voor een 570 pageviews nog voor dat dit bericht online ging.
Dit was het dan bijna, we hebben gelukkig de foto's nog. Hier een aantal om jullie warm te maken voor een avond met nog veel meer foto's en avonturen en reclamepraat voor xs21world.
Groeten Thomas
Kijk onder foto's voor de beschikbare plaatjes.
Let op: Alle foto's zijn auteursrechtelijk beschermt en mogen niet zonder toestemming van de eigenaar worden gekopieerd danwel verveelvuldigd worden.

  • 30 Augustus 2007 - 10:11

    Jette:

    Hey Thomas,
    Wat heerlijk om thuis weer een lekker warme douche te kunnen nemen!
    Echt super vette foto's!! Het is hele gek om te bedenken dat jij het allemaal echt hebt gezien!
    ik ben benieuwd naar je fotoshow! Wanneer komt je buddy nou naar nederland??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Huis ter Heide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2007

http://picasaweb.google.nl/thomasjvo/FotoSThomasTa

28 Augustus 2007

Goodbye Tanzania

23 Augustus 2007

coming soon

02 Augustus 2007

Now & Next

29 Juli 2007

Halverwege
Thomas

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 5177

Voorgaande reizen:

08 Juli 2007 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: