Zanzibar Zon - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu Zanzibar Zon - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Thomas Oosterom - WaarBenJij.nu

Zanzibar Zon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thomas

24 Juli 2007 | Tanzania, Dar es Salaam

Ik heb, niet geheel onterecht, een reputatie dat ik vaak te laat kom. Of eigenlijk dat ik nooit ergens op tijd kom. Ik was het eigenlijk wel eens met deze reputatie tot ik Jeffrey leerde kennen. Hij doet ook mee met xs21world en ik woon samen met hem in huis. Door hem zijn we de afgelopen week standaard minimaal 45 minuten te laat gekomen oplopend tot ruim een uur. Voor we weg konden zat ik altijd op, de nog niet helemaal wakkere, Jeffrey te wachten. Het kan dus allemaal nog een stuk erger maar desalniettemin, ons statement was wel gezet...
Het was een erg vermoeiende week, maar die kwam ten einde toen we op vrijdag de 20e de Ferrie namen naar bountystranden eiland Zanzibar.(Tip: Typ voor de grap eens Zanzibar in op google, daar ben ik geweest:)
Op diezelfde dag gingen we snorkelen op Prison Island wat werkelijk fantastisch mooi was. Onder het wateroppervlak bevond zich namelijk een prachtig levendig koraal, met ongelofelijke kleuren, dieren en vormen. Elke seconde weer wat nieuws ontdekken en er met je neus bovenop zitten. Het was echt een fantastische ervaring. s'Avonds aten we op de markt van Stonetown waar vele kleine stands met eten en marklui in het donkel sfeervol verlicht werden door olielampen. Voor een habbekrats kon je de meest bijzondere soorten eten bestellen. Zo heb ik bijvoorbeeld de oktopus geproeft. Mocht je het ooit willen eten zou ik je anraden om het inderdaad bij proeven te laten.
De volgende dag vertrokken we naar het zuiden van het eiland om daar een prachig hotel te betrekken. Op 200 meter van ons hotel lag een strant zoals afgebeeld op de bountyverpakking en de zee was absoluut perfect. Toen ik een flits van het nieuws zag die ochtend met de overstromingen in Engeland, had ik medelijden met jullie.
In de avond huurden we met zijn 6en een bootje om het water op te gaan. We voeren naar prachtige stranden en genoten van een prachtige zonsondergang onder het genot van een rosétje.
Ook zondag was een heerlijke dag waar we eindeloos op een dakteras in de zon uitkijkend op de zee genoten van een heerlijke sandwich en een fantastsch koel drankje. We namen de laatste Ferrie terug om maandag weer ouderwets te laat te beginnen. We zaten op een andere school en met meer kinderen per begeleider dus dat leek een uitdaging maar het waren fantastische kinderen die enthousiast waren en veel zelfinitiatief hadden. Door na het paradijsje op Zanzibar weer teruggegooid te worden op de drukte en chaos van Dar es Salaam ontdekte ik dat ik me wel thuisvoel in deze nieuwe culuur. Zij het met veel haken en ogen, zoals de taal, het openbaar vervoer en de huidskleur mar verder... doe ik het eigenlijk best goed.

  • 25 Juli 2007 - 11:00

    Chris:

    Thomas,

    Weer zo'n mooi verhaal en wat een gave dingen maak je daar allemaal mee! Ik dacht dat ik hier in Porec in Kroatie in een klein paradijsje zat, maar ik moet concluderen dat de verhoudingen toch net iets anders zijn.. Een schrale troost is dat ik toch geen tijd heb om hier van het land en de omgeving te genieten... :)

    Ik stort me weer in de hectiek van het reisleidersbestaan, maar ik houd je verhalen in de gaten!

    Chris

  • 25 Juli 2007 - 15:33

    Anne-Rose:

    Ik geniet iedere keer weer van je prachtige verhalen! Echt leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt. Ben stiekem best jaloers :)

  • 27 Juli 2007 - 15:21

    Sanne:

    He grote broer

    Wat een heerlijkheid weer. Jij en Chris ver van het koude Nederland. Het wordt tijd dat wij ook op vakantie gaan.
    Hoe staat het met je plannen voor de safari tocht? En heb je al veel foto's gemaakt?? Ben je nog steeds niet aan de diaree? En kan je het nog steeds zo goed met oom arie (Omarie) vinden.
    Dikke kus ook van je ouders. Die hebben het heerlijk in Frankrijk en zijn lekker aan het ontspannen en genieten.
    Tot snel

    Liefs van Sanne

  • 01 Augustus 2007 - 15:41

    Tooske:

    Zo. Thomas, wij vieren ook lekker vakantie in het mooie Frankrijk, hoor!
    Fijn om je verhalen te lezen, ook al lopen we wat achter omdat wij geen computer hebben. Veel liefs van pap en mam

  • 17 Augustus 2007 - 14:12

    Jette:

    Hey Thomas,
    Wat leuk om steeds die verhaaltjes van jou te lezen. het is al lang geleden dat je deze hebt geschreven,. maar ik ben zelf lang weggeweest. ik vond dat ik al in een hele andere wereld zat, maar wat jij meemaakt is pas echt anders! wel heel erg vet! Je moet echt genieten wat je kan, want deze kans krijg je niet zo snel weer!
    Heel vele plezier daar en blijf schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2007

http://picasaweb.google.nl/thomasjvo/FotoSThomasTa

28 Augustus 2007

Goodbye Tanzania

23 Augustus 2007

coming soon

02 Augustus 2007

Now & Next

29 Juli 2007

Halverwege
Thomas

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 5183

Voorgaande reizen:

08 Juli 2007 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: